Faith in nature 3in1 Facial Wipes.  Är till 100% biologiskt nedbrytbara. Utan Parabener, alkohol och SLES. De är allergitestade och innehåller Vitamin C, allantoin och ekologisk aloe vera. De ska rengöra, ta bort smink och återfukta. Vilket de gör väldigt bra. Till och med mascaran (inte vattenfast) får jag bort.  Men jag behöver 2 stycken servetter för att verkligen känna mig helt ren. Huden känns dock skön efteråt, men tyvärr blir den lite blank. Fast det är egentligen inte någonting som stör märkbart (säkert bara jag som tänker på det). Och om jag har en mattande fuktcreme efteråt så försvinner det helt. De är väldigt bra att ha i väskan om man snabbt vill få bort smink, eller bara vill fräscha upp sig. Tycker de fungerar bra på händerna också.  Och på förpackningen står det att de även kan änvändas på bebisar/barn. Då de är väldigt milda. Har dock inte testat dem på Mira. För de luktar väldigt mycket citrus. Och jag vill att hon ska lukta Mira och inte så mycket annat.. (använder helst bara väldigt milt parfymerade/parfymfria produkter till henne..)

På bla  www.bodystore.se finns de att beställa.

www.faithinnature.co.uk